A hatékony munkavégzés ma már elképzelhetetlen informatikai eszközök nélkül, egy jól működő irodai rendszer viszont túlmutat az egyedi számítógépeken. Az egyszerű, ugyanakkor biztonságos közös munka, az adatok és programok központosított kezelése és tárolása, a vírusmentes internethasználat és elektronikus levelezés megkövetelik az elérhető legkorszerűbb technikai eszközök használatát, és folyamatos fejlesztését, a mindenkori szükséges minimum meghatározásával.
Ezek felügyelete, illetve a felügyeletre való igény nyilvánvalóan rengeteg különbséget mutat, de a “Microsoft-os világ” közös platformot teremt, alapvetően azonos problémákkal és megoldási lehetőségekkel.
Egy kisebb cég – megfelelően üzemeltetett – rendszere nem igényli főállású rendszergazda alkalmazását. A feladat kiszervezésével költséghatékonyan oldható meg a rendszer folyamatos, megbízható működtetése.
A feladatok többsége táveléréssel, illetve telefonos segítségnyújtással megoldható, így idő-, és költséghatékonyan lehet a folyamatos munkavégzést biztosítani. Külsős rendszergazda alkalmazásával nem csak egy munkatársat kap a cég, hanem a szükséges létszámú csapatot, így a munkaidőn kívüli, szabadságolás nélküli karbantartás is csak megállapodás kérdése.